ما به شما رأی ندادیم؛ اما...
آقای رئیس جمهور در جلسهی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: «مسیری را که اکثریت مردم امضاء کردند، دنبال میکنیم! چون مردم در 24 خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خودرایی، تکرایی، عدم مشورت و عدم تدبیر رأیِ نه دادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رای آری!» جناب رئیس جمهور محترم! سخنی کوتاه با شما دارم که امیدوارم در آستانهی تحمل شما بگنجد؛ چنان که در دانشگاه تهران نیز، با روی خوشی از انتقادها استقبال کردید و البته انتظاری جز این نیست! در ابتدای کلام، چند پرسش از جنابعالی دارم؛ آیا مردمی که (18 میلیون نفر) به شما رأی «آری» ندادند و نامزدهای دیگر را انتخاب کردند، به افراط و تفریط، خشونت، خودرأیی، تکرأیی، عدم مشورت و عدم تدبیر رأی دادند؟! آیا به این 18 میلیون نفر توهین میکنید یا به نامزدهای دیگر؟! آیا این صفات ناپسند را به رقیبان انتخاباتی خود نسبت میدهید؟! اگر هیچ کدام؛ پس لطف بفرمایید شأن نزول این سخنانتان را بیان بفرمایید؟ ما از حماسهی سیاسی خود خرسندیم و هرگز پشیمان نخواهیم بود و به دور از بیصبریهای برخی، شما را رئیس جمهور خود میدانیم و تا کنون (و تا پایان وعدهی 100 روزهی شما) نه تنها هیچ نقد غیرمنصفانهای نداشتهایم، بلکه با وجود برخی ناملایمات و ناهنجاریها (از قبیل آغاز دوبارهی توهین رسانههای حامی شما به ساحت مقدس اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین، فشار اقتصادی مضاعف بر مردم با وجود کاهش قیمت دلار و طلا، سخنان رئیس بانک مرکزی، سخنان سخیف دربارهی شعار مرگ بر آمریکا، دروغ بستن به معمار کبیر انقلاب اسلامی، زیر سؤال بردن بنیانهای اخلاقی و ارزشی، جبههگیری برابر مجلس شورای اسلامی، نادیده گرفتن خدمات دولت نهم و دهم، مسکن مهر، آغاز روند تشکیک در انتخابات آیندهی مجلس شورای انقلاب اسلامی، دروغ بستن و تهمت زدن به دولت پیشین، ویران نشان دادن کشور و ....)، حمایت نیز کردهایم و چشمانتظار خلق حماسهی اقتصادی هستیم؛ اما چرا اینک لایق این تهمت بزرگ و ناروا شدهایم؟! ما که به گفتهی خوتان به شما رأی «نه» دادیم (!) کدام یک از این القاب را ستایش کردهایم که اینک مورد نوازش شما قرار گرفتهایم؟ مردم بر اثر این سخن، به دو بخش تقسیم میشوند؛ مردمی که به شما رأی «نه» دادند (یعنی به افراط و تفریط و ... رأی دادند) و کسانی که به شما رأی «آری» دادهاند! آیا این منش، عقلانی است و فکر عاقبتش را کردهاید؟ تعامل این دو گروه (از دید شما) در اجتماع و تأثیر آن در امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه، چگونه خواهد بود؟ آیا این برافراشتن آتشی بین افراد جامعه نیست؟ شما که لا به لای سخنانتان، گاه گاهی یادی از امام امت حفظه الله تعالی میکنید و خود را دنبالهرو منویات حضرتش میدانید، این کار را مخالفت با اتحاد و تقوای مورد تأکید معظم له نمیدانید؟! «غالباً وقتى گفته میشود تقوا، پرهیزگارى، ذهن انسان میرود به رعایت ظواهر شرع و محرمات و واجباتى که دم دست ماست ... لیکن تقوا ابعاد دیگرى هم دارد که غالباً ما از اینها غفلت میکنیم. در دعاى شریف مکارم الاخلاق یک فقرهاى در توضیح این ابعاد دیگر هست: اللّهم صلّ على محمّد و اله و حلّنى بحلیة الصّالحین و البسنى زینة المتّقین؛ از خداى متعال درخواست میکند که پروردگارا! مرا با زیور صالحان زیور بده و با لباس پرهیزگاران ملبس کن. خب، این لباس پرهیزگاران چیست؟ آن وقت این شرح جالب است: فى بسط العدل؛ لباس پرهیزگاران در گستردن عدالت، و کظم الغیظ؛ در فرو بردن خشم، و اطفاء النّائرة؛ در فرو نشاندن آتش؛ آتشهایى که بین افراد جامعه برمىافروزند. اینها تقواست.» آیا درست است ما اینگونه قضاوت کنیم که این فشار اقتصادیِ بیسابقه و روزافزون که اکنون بر گردهی مردم فشار میآورد، انتقامجویی شما از آن 18 میلیون نفر است؟ پس همچنان که ما چنین قضاوتی را به دور از تقوی میدانیم، شما هم تقوی را در سخنان خود رعایت کنید و جملاتی را که به وحدت مردم و جامعه آسیب میرساند، بر زبان جاری نسازید. همهی مردم ایران در روز 24 خرداد، به نظام مقدس اسلامی رأی دادند و چون شما رأی آوردید، شایستگی خدمت به این مردم بزرگ را به دست آوردید؛ پس خدا را شکر کنید و با همت روزافزون به اسلام و انقلاب خدمت و برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی، مجاهده کنید. این شبها برایتان دعا میکنیم آقای رئیس جمهور! برگرفته از hamghadameravi.ir