سفارش تبلیغ
صبا ویژن
aliakbarkhodabakhshi
ارسال شده در دوشنبه 92/6/18 ساعت 8:29 ص توسط علی اکبرخدابخشی

 

بقایی: ترکان عذرخواهی نکند شکایت می‌کنیم

معاون پشتیبانی دانشگاه ایرانیان در واکنش به اظهارات امروز ترکان در یکی از روزنامه‌های کشور گفت: تقاضا دارم ترکان داوطلبانه عذرخواهی کند و دست از توهین و افترا بردارد، در غیر این صورت ما نیز از آقای ترکان شکایت خواهیم کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم و معاون پشتیبانی دانشگاه ایرانیان با اشاره به اظهارات امروز ترکان در یکی از روزنامه‌های کشور، گفت: متاسفانه آقای ترکان همچنان از توضیح ادعاهایی که داشتند طفره می‌روند، ایشان ادعا کردند که یک ساختمان منطقه آزاد قشم به دانشگاه ایرانیان داده شده است و من قبلا این را کذب محض اعلام کرده‌ام و خواستار عذرخواهی ایشان شدم، اما متاسفانه آقای ترکان نه عذرخواهی می‌کنند و نه اسناد آن را منتشر می‌کنند و خودشان هم به این نتیجه رسیده‌اند که حرف کذبی را زده‌اند و شاید روی آن را ندارند که این اشتباه خود را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه من قبلا هم گفتم که هیچ ساختمانی از منطقه آزاد قشم به نهاد ریاست‌جمهوری نرسیده است، افزود: نمی‌دانم دلیل اصرار وی برای ارائه اطلاعات غلط چیست و جا داشت که ایشان حداقل موقعیت و پلاک این ادعای خود را مطرح می‌کردند. کاش آقای ترکان در نحوه مدیریت خود تامل کنند تا به راحتی هر اطلاعات غلطی را به زبان نیاورند و راجع به آن اظهارنظر نکنند.

معاون پشتیبانی دانشگاه ایرانیان تصریح کرد: من قبلا عرض کردم تمام اقداماتی که انجام شده و آقای ترکان نسبت به آنها حاشیه‌سازی و جنجال می‌کنند مصوبات دولت، شورای مناطق آزاد، قراردادها و توافقات حقوقی است، متاسفانه آقای ترکان این مشکل را دارد که هیچ‌کدام از اینها را قبول ندارد، یعنی نه مصوبات دولت را قبول دارد و نه مصوبات شورای مناطق آزاد را و نه قراردادها را. مشکل وی این است که فکر می‌کنند به جای دولت حکومت عوض شده، در نتیجه همه مصوبات و قوانین گذشته یکباره باید تغییر کند.

بقایی ادامه داد: من پیشنهاد می‌کنم که به جای پرداختن مسائل حاشیه‌دار و مسائلی که دولت در شرایط کنونی به آن نیاز ندارد و نیاز به یک فضای آرامش‌بخش در جامعه دارد، آقای ترکان که از دوستان و نزدیکان اقای روحانی هستند، به 5 مسئولیتی که به وی محول شده رسیدگی کنند.

"بالاخره معاونت بین‌الملل، شورای عالی ایرانیان، دبیرخانه جنبش عدم تعهد و از همه مهم‌تر سازمان فضایی که بار بزرگی از کارها بر دوش اوست و حقیقتا این مسئولیت‌ها از عهده یک نفر خارج است، اما وی شرعاً توانایی آن را در خود دیده و خوب است که وقت بگذارد به مسائل آنها رسیدگی کنند."

وی افزود: آقای ترکان مشاغل زیادی برعهده گرفته‌اند و حال با همه این مشاغل یک شغل دیگر نیز به وی اضافه شده است، آن هم با عنوان بازپس‌گیری اموال.

بقایی با بیان اینکه الفاظ به کارگرفته شده از سوی آقای ترکان الفاظ حقوقی نیست، گفت: اینکه می‌گویند داوطلبانه بیاورید تحویل بدهید، باید بگویم که چه چیز را باید تحویل بدهیم؟ مگر چیزی داوطلبانه رفته است که بخواهد داوطلبانه برگردد؟

معاون اجرایی احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه همه چیز براساس مقررات، قوانین و صورتجلسه‌ها صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم آقای ترکان باید از ما به دلیل توهین‌هایی در رسانه ملی و روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها عذرخواهی کنند. ما جایی ارث پدری نداشته و نداریم، چیزی را هم به تاراج نبرده‌ایم و همه اینها توهین است.

وی اظهار داشت: من از ایشان تقاضا دارم داوطلبانه عذرخواهی کنند و دست از توهین و افترا بردارند در غیر این صورت ما نیز از آقای ترکان شکایت خواهیم کرد.

معاون اجرایی احمدی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: آقای ترکان گفته‌اند مناطق آزاد حیاط خلوت بوده است، من پیغامی به وی می‌دهم؛ بله، حیاط خلوت اگر باشد؛ مجبور هستیم حرف‌هایی بزنیم که شاید به مذاق آقای ترکان خوش نیاید، اما بنا نداریم آرامش دولت جدید و کشور را برهم بزنیم باتوجه به اینکه دولت مشغول به کار است و نیاز به کمک و حمایت دارد، اما تعجب می‌کنم چرا مشاور دولت به دنبال مسائل حاشیه‌ای است.





      
ارسال شده در دوشنبه 92/6/18 ساعت 8:25 ص توسط علی اکبرخدابخشی

یک عروس و داماد انقلابی+عکس

عروس جوان خانواده، اولین زن شهید واقعه 17 شهریور بود و داماد خانواده هم کمتر از 3 سال بعد در حادثه هفتم تیر به شهادت رسید.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر،یک عروس و داماد انقلابی.«محبوبه» و «حسن» نامزد کرده بودند و قرار بود عروسی بگیرند و بروند زیر یک سقف. اما مبارزه، آنها را از هم جدا کرد و حدود 3 سال بعد دوباره عروس و داماد را به هم رساند. حتی این بار پیشوند اسم هردوتایشان هم، یک کلمه شده بود:«شهید.»

حالا انقلاب اسلامی ایران، نامشان را در تاریخ خود ثبت کرده است. یکی به عنوان اولین زن شهید قیام 17 شهریور و یکی دیگر به عنوان یکی از شهدای انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر.

«محبوبه دانش آشتیانی» متولد سال 1340 در تهران بود. خانواده محبوبه از جمله خانواده های مذهبی تهران بودند. پدرش روحانی بود و محبوبه هم یکی از فعالان مذهبی محله. شاید به همین خاطر بود که پدر، او را در یکی از مذهبی ترین و معروف ترین مدارس تهران یعنی مدرسه «رفاه» ثبت نام کرد تا دخترش، دوره ابتدایی و راهنمایی را در آنجا بگذراند. تحصیل محبوبه در مدرسه رفاه، همزمان با اوج گرفتن مبارزات مردم علیه رژیم پهلوی، او را تحت تاثیر فضای مدرسه و معلمانش، به یک مبارز انقلابی تبدیل کرد. نوجوان 17 ساله خانواده دانش آشتیانی، ان قدر به کار و هدفش اعتقاد داشت که اداره یک کتابخانه مردمی در حوالی خیابان سیروس تهران را بر عهده گرفت و درکنار آن برای بچه های محروم جنوب شهر کتاب می برد. برای آنها یک برنامه مطالعاتی دقیق را قرار داده بود، برایشان داستان های اسلامی را تعریف می کرد تا کاملا بی سروصدا اما دقیق و عمیق، هدف ها و اندیشه های انقلاب اسلامی را درمیان کوچکترها هم رواج دهد.

 

در کنار این حرکت های فرهنگی، محبوبه یک مبارز انقلابی تمام عیار هم بود. در همه تجمع ها و راهپیمایی ها شرکت می کرد و اطرافیانش را هم به قیام برای براندازی حکومت پهلوی تشویق می کرد. سال دوم دبیرستان آخرین سال تحصیلی بود که نام محبوبه، در بین دانش آموزان دبیرستان هشترودی تهران دیده می شد. او صبح جمعه 17 شهریور 1357 با حضور در جمع مردم تظاهرکننده در میدان ژاله (شهدا) شرکت کرد و نامش را به عنوان اولین زن شهید این فاجعه خونین ثبت کرد.

محبوبه اما قبل از شهادت، مراسم نامزدی برگزار کرده بود. با حسن. «حسن اجاره دار» قرار بود داماد خانواده دانش آشتیانی شود. اما 17 شهریور 57، عروس آسمانی شد و داماد ماند. تا کمتر از 3 سال بعد، داماد هم مهمان عروس شود.

 

7 تیر 1360، وقتی دفتر حزب جمهوری اسلامی با انفجار یک بمب، به قتلگاه شهید بهشتی و 72 تن از یارانش منجر شد، نام دونفر در لیست شهدای این واقعه، برای خانواده دانش آشتیانی آشنا تر از بقیه بود. حجت الاسلام «غلامرشا دانش آشتیانی» و «حسن اجاره دار» در میان شهدای واقعه هفتم تیر بودند. پدر اولین زن شهید واقعه 17 شهریور که به همراه دامادش در دفتر حزب جمهوری اسلامی حضور داشتند، در انفجار هفتم تیر به شادت رسیدند تا نام خانواده دانش آشتیانی و عروس و داماد جوان این خانواده برای همیشه در خاطره انقلاب اسلامی بماند.

خانواده ای که نامشان در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است.

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 151756




      
ارسال شده در دوشنبه 92/6/18 ساعت 8:16 ص توسط علی اکبرخدابخشی

 

کد خبر : 1188042979571980049     

عکس رئیس جمهور فرانسه که سانسور شد

خبرگزاری فرانسه هفته گذشته عکسی از فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه منتشر کرد که بعد ناگزیر به سانسور آن شد.


به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لوفیگارو، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز سوم سپتامبر به مناسبت آغاز سال تحصیلی در این کشور به مدرسه ای رفته و در یک کلاس درس پشت میز آموزگاری نشست.

بدیهی است که رسانه های فرانسوی از جمله خبرگزاری معتبر فرانس پرس گزارش هایی را به همراه عکس و فیلم از این رویداد تهیه کردند.

در این میان عکاس خبرگزاری فرانسه از سایر همکارانش فرصت طلب تر و هشیارتر بود و در یک لحظه غافلگیری عکسی از اولاند گرفت که از سوی فرانس پرس منتشر شد.

اما اندکی بعد مقامات این خبرگزاری عکس را بسیار مضحک تشخیص داده و تصمیم گرفتند آن را از روی سایت و خروجی های خود سانسور کنند.

با این حال، برای این کار کمی دیر شده بود زیرا بسیاری از مسئولان رسانه های دیگر که با مشاهده چهره اولاند به خنده افتاده بودند ، عکس را منتشر کردند. بهرام افتخاری.





      
ارسال شده در دوشنبه 92/6/18 ساعت 8:15 ص توسط علی اکبرخدابخشی

کد خبر : 1187595878068979674      

روزنامه فرانسوی فیگارو با انتشار مقاله ای با عنوان« سوریه؛ یک مداخله تنبیهی پرمخاطره» به عواقب حمله آمریکا به سوریه و سرنگونی حکومت بشار اسد پرداخت.


این روزنامه به نقل از ژنرال وینست دیپورت، متخصص در امور راهبردی هشدار می دهد:«باید مراقب بود و فراتر از عملیات محدود نرفت. اگر بشار از بین برود خطر قتل عام بین اقوام وجود دارد.»

نظامیان عادت دارند بگویند که همواره آغاز درگیری بسیار آسان تر از پایان یافتن آن است. وینسنت دیپورت توضیح می دهد: « همان گونه که در لیبی و افغانستان دیدیم،عملیات همواره به خوبی پیش نرفت. مداخله های اخیر انجام شده از سوی امریکایی ها در بغداد و کابل نشان داد تا چه حد پیروزی برای ارتش های غربی در جنگ های تهاجمی دشوار است.»

 یک افسر ارشد فرانسوی نیز توضیح داد: «نه امریکایی ها و نه فرانسوی ها امکانات نظامی و سیاسی  برای انجام چنین جنگی را ندارند.»نظامیان فرانسوی هشدار می دهند که در دمشق نباید از نقطه تعادل فراتر رفت.

فیگارونوشت:امریکا، فرانسه و انگلیس که تاحدودی با وجود عدم تمایل خود ترغیب به جنگ شده اند، از بدتر شدن روابط با مسکو می ترسند. از ابتدای بحران، روسیه هیچ گاه نقش گسترده این سه کشور را در قطعنامه های سازمان ملل متحد در مورد لیبی در سال 2011 میلادی را نپذیرفته بود، از متحد سوری خود حمایت کرده و چندین بار با وتوی خود در شورای امنیت مخالفت کرد. اقدام به حمله نظامی خارج از سازمان ملل متحد می تواند خشم روسیه را که غربی ها در موضوعات دیگر همچون بحران هسته ای ایران و دفاع ضدموشکی به آن نیاز دارند، برانگیزد.

این روزنامه فرانسوی افزود: در پاریس، لندن و واشنگتن ستادهای مشترک و اعضای دولت عواقب عملیاتی که آماده اند انجام دهند، را به دقت بررسی می کنند. نخستین خطر، پاسخ احتمالی حکومت سوریه، ایرانی ها یا متحدین شیعه آن ها در منطقه مانند حزب ا... لبنان است. نخست وزیر سوریه تهدید کرد که کشورش «قبرستان مهاجمان» خواهد شد.

سناریوهای ایران برای آینده سوریه

امیر موسوی استراتژیست و مشاور اسبق وزیر دفاع در گفتگو با فرارو معتقد است: «اگر حمله نظامی آمریکا محدود باشد سوریه خود قادر است پاسخ حملات را بدهد.»

وی ادامه داد: «در این شرایط ایران اقدام نظامی علیه سوریه را محکوم خواهد کرد و تلاش می کند جنگ بیش از این گسترش پیدا نکند و همچنین به پشتیبانی کامل سیاسی، معنوی و اقتصادی از سوریه دست خواهد زد.»

وی معتقد است: «اگر جنگ گسترش پیدا کند کل شرایط منطقه به هم خواهد ریخت. در این شرایط علاوه بر اینکه برخورد دولت سوریه بسیار در سطح بالا خواهد بود، دوستان سوریه نیز عکس العمل نشان خواهند داد.»

مشاور اسبق وزیر دفاع اظهار کرد: «فرماندهان نظامی ایران 9 سناریو برای آینده سوریه آماده کرده و خدمت مقامات عالی رتبه ایران ارائه دادند. برای هر شرایطی یک سناریو طراحی شده که بعضا ممکن است چند سناریو با هم اجرا شود.»

با این حال مشاور اسبق وزیر دفاع گفت: «من فکر می کنم در روزهای آینده این احتمال وجود دارد که بشار اسد نطقی انجام دهد که این بحث ها را جمع کند و شرایط جدیدی در منطقه و دنیا ایجاد کند.»

وی ادامه داد: «این نطق متفاوت با نطق های قبلی اسد خواهد بود و احتمالا متضمن پیشنهادات جدید درباره شرایط انتخابات آینده ریاست جمهوری در سوریه است.»

اوباما خطاب به پوتین: خیلی کله خری

روزنامه نیویورکر با انتشار گزارشی به استفاده از الفاظ زننده و نامناسب توسط روسای جمهوری آمریکا و روسیه در نشست گروه 20 پرداخت.

این روزنامه نوشت: امیدها برای مثمر ثمر واقع شدن نشست گروه 20 پس از آن از میان رفت که باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود را فردی "کله خر" خواند!
 
به گزارش ایسنا این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت، اوباما به پوتین گفته است: اگر فکر می کنی که من تنها کسی هستم که این گونه فکر می کنم، خودت را دست انداخته ای! می توانی از مرکل، کامرون و اردوغان بپرسی. همه آنها فکر می کنند که تو یک فرد احمقی.
 
بر اساس این گزارش، پوتین نیز در واکنش گفته است: آیا باید از این مرد نحیف و لاغراندام بترسم؟ من با خرس ها کشتی می گیرم.
 
پیش از این، رئیس جمهوری آمریکا از ولادیمیر پوتین به عنوان «بچه تنبل و بی حوصله آخر کلاس» یاد کرده بود.

تأثیر سوریه بر مذاکرات هسته ای

روزنامه ایتالیایی ایل سوله 24 اوره با انتشار مقاله ای با عنوان« تأثیر سوریه بر مذاکرات هسته ای امریکا و ایران» نوشت:حمله به حکومت سوریه، مساوی با به مخاطره انداختن (اگر نگوییم قطع کامل) روابط با تهران دقیقاً در زمانی است که پیروزی غیرمنتظر? یک رئیس جمهور «میانه رو» همچون آقای حسن روحانی در انتخابات اخیر روزنه های واقعی امید را در رابطه با راه اندازی مجدد یک مرحل? گفتگو با آمریکا پیرامون برنام? مورد اختلاف هسته ای ایران باز کرده است.

به عقید? ایران حکومت اسد که رهبری اقلیت علوی (شیعیان اثنی عشری) را بر عهده دارد، متحدی است که دارای اهمیت فراوانی است. این که دست روی دست گذاشته و شاهد سقوط آن گردد به معنای از دست دادن پل ارتباطی خود در مدیترانه است.

این روزنامه افزود: دمشق ، تهران و نیز حزب ا... دارای یک نفع مشترک با یکدیگر می باشند: محکم کردن صفوف و به هر قیمتی جلوگیری از این که در سوریه شورشی های مسلح که به طور گسترده ای توسط سنی ها افراطی هدایت می شود، چیره شود.





      
ارسال شده در دوشنبه 92/6/18 ساعت 8:13 ص توسط علی اکبرخدابخشی

کد خبر : 1187270111875383738      تاریخ : یکشنبه 17 شهریور 1392 8:48

پ پ

ضربه ای مهلک تر ازمرصاد به منافقین

احتمال هلاکت مسعود رجوی

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمله جوانان عراقی به اردوگاه اشرف را که موجب هلاکت بسیاری از کادر رهبری و اعضای اصلی منافقین شد، دارای آثار بسیار بزرگ حتی بیش از عملیات مرصاد دانست.


به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار حسین سلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با بیان اینکه در عملیات مرصاد فقط سه نفر از کادر اصلی منافقین به هلاکت رسیدند، گفت: در حمله 9 شهریور جوانان عراقی به اردوگاه اشرف 52 نفر از کادر اصلی و رهبری منافقین به درک واصل شدند.

وی با اشاره به اینکه مسعود رجوی، سرکرده منافقین با گذشت هفت روز از این ماجرا هنوز واکنشی به آن نشان نداده است، گفت: این امر تحلیل هایی را بدنبال دارد مبنی بر اینکه یا او از بابت حماقتی که مرتکب شده، دیگر حرفی برای زیرشاخه های خود در سازمان منافقین ندارد و سکوت کرده یا آنکه خودش هم به هلاکت رسیده است.

جانشین فرمانده کل سپاه حماقت رجوی را دو دسته و پخش کردن منافقین در اردوگاه اشرف و پایگاه لیبرتی در عراق دانست و گفت: سرکرده منافقین، کادر رهبری را در اردوگاه اشرف نگه داشته و باقی نیروها را به لیبرتی فرستاده بود و حالا با ضربه سنگینی مواجه شده است.

سردار سلامی افزود: افرادی همچون زهره قائمی یا گیتی گیوه چیان که مسئول و فرمانده کل نیروهای نظامی منافقین و فرمانده اصلی اردوگاه اشرف بود، عنصر رده سوم منافقین محسوب می شدند که حالا به هلاکت رسیده اند.

وی حمله جوانان عراقی را به اردوگاه اشرف بازتابی از بغض و نفرت حدود سه دهه خیانت و جنایت منافقین در این کشور و علیه نهضت شعبانیه توصیف کرد و گفت: این حمله به معنای به هلاکت رسیدن 50 درصد کادر رهبری اصلی منافقین است و به همین خاطر شرایط روحی نگران کننده ای بر آنها حاکم شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: بازیابی از این شرایط در آستانه تحمل این گروهک نخواهد بود و باید گفت این حمله را حتی با عملیات کشتن بن لادن هم نمی توان مقایسه کرد.

سردار سلامی گفت: این حمله اعتماد به نفس مردم عراق را برای ادامه حرکت بالا برده و دیگر حضور منافقین را در خاک خود نخواهند پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه همه منافقینی که در این جریان به هلاکت رسیده اند، 35 سال سابقه ایفای نقش اول در جنایات ضد ایران و عراق را در کارنامه خود داشتند، افزود: حالا به رفتار غربی ها نگاه کنید. آنها که به قتل عام منافقین در ایران و عراق که به اندازه قتل عام هسته ای آمریکایی ها در ناکازاکی و هیروشیمای ژاپن بود، واکنش نشان نمی دادند، اما حالا که 52 جانی در دادگاه مردمی عراق به چنین سرنوشتی دچار شده اند، این رویداد را یک فاجعه هولناک تلقی و با آنها احساس همدردی می کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود روی آوردن آمریکا به گروه های نیابتی برای ناآرام کردن منطقه و توسل به قدرت موشکی را تغییری راهبردی توصیف کرد که ناشی از تجربه شکست مداخله زمینی این کشور در افغانستان و عراق است.





      
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده

+ سلام.دوستان عزیزی که افتخارمیدن و به این وبلاگ سر میزنن من مدتیه تو فیسبوک به اسمalikhodabakhshi@gmail.comفعالیت میکنم. یاعلی


Online User