سفارش تبلیغ
صبا ویژن
aliakbarkhodabakhshi
ارسال شده در شنبه 92/7/6 ساعت 11:6 ص توسط علی اکبرخدابخشی





      
ارسال شده در شنبه 92/7/6 ساعت 11:5 ص توسط علی اکبرخدابخشی

 

جاسوسی آمریکا از معاشقه‌ ها

شبکه سی‌ان‌ان امریکا، جنبه‌های جدیدی از جاسوسی سازمان امنیت ملی امریکا را افشا کرد. به گزارش دیده بان داخلی سازمان امنیت ملی امریکا برخی از این جاسوسی‌ها به فضولی در روابط عاطفی و خصوصی افراد منجر شده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از عصر ایران نامه بازرس کل سازمان امنیت ملی در پاسخ به درخواست سناتور چاک گراسلی و آر- آیوا مشتمل بر لیستی از حوادثی است که در جریان جمع آوری اطلاعات توسط برنامه جاسوسی این سازمان رخ داده و منجر به موارد زیادی آزاد شده است. حداقل 6 مورد هم شکایت درباره این حوادث به وزارت دادگستری ارجاع شده است.

در این رابطه یک پرونده با اصطلاح نقض اطلاعات عاطفی با عنوان «Loveint» باز شده است. در یک مورد، که دیده بان NSA به تفصیل توضیح داد یک کارمند اطلاعاتی از طریق سیستم جمع‌آوری اطلاعاتی NSA به بهانه دلایل امنیت ملی به جمع آوری سیگنال‌های مکالمات تلفنی متعلق به زنان خارجی از سال 1998 تا 2003 پرداخته است. یا کارمند زن دیگری به همین بهانه از تماس‌های معشوق خود جاسوسی کرده است.

یک کارمند دیگر سازمان امنیت ملی امریکا در سال 2004 به دلیل مشکوک بودن به شوهرش بیشتر بر تلفن شخصی وی متمرکز شده بود، که البته وی پس از افشای این تخطی از کار، ناگزیر به استعفا شده بود. یک مورد هم یک مردی از هر 6 ایمیل نامزد خود سوءاستفاده می‌کرد و همین موضوع موجب تنزل مقام وی شده بود.

از گزارش بازرس کل سازمان امنیتی ملی امریکا برمی‌آید که برخی موارد هم جاسوسی‌ها نه تنها برای کسب لذت و یا دغدغه عاشقانه بلکه برای باجگیری بوده است. لازم به ذکر است به عقیده مخالفان برنامه جاسوسی امریکا این همان دلیلی است که منجر به اعتراض مردم و برخی از مقامات امریکا شده است. به عبارت دیگر در بحث جاسوسی امریکا با دلایل امنیتی، یک مساله جدی سوءاستفاده از قدرت و همچنین سوءاستفاده از فناوری اطلاعات وجود دارد.

به نظر می‌رسد افشای جاسوسی از روسای جمهور زن برزیل و آرژانتین هم برای آنها چنین ذهنیتی را متبادر کرده است که جاسوسی از آنها بیش از آنکه ناشی از نگرانی‌های امنیتی باشد، فضولی و جاسوسی در روابط شخصی آنها بوده است. و به همیت دلیل هم با وجود روابط بسیار حسنه‌یی که بین امریکا و برزیل برقرار بود، دیلما روسف، رییس‌جمهوری برزیل واکنش تندتری به اطلاعات کسب شده از جاسوسی از مکالمات و مکاتبات خود داد و حتی این موضوع را در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل منعکس کرد.





      
امیر روحپرور:

آقای سیف!تقویت پول ملی مهمتر است یا دلارآمریکا؟

دلار نباید بیش از این ارزان شود؛ نرخ ارز در بازار به کف رسیده است، کاهش بیشتر قیمت دلار منطقی نیست!

 اینها بخشی از تازه‌ترین اظهارات سیف است که دیروز خبرگزاری‌های رسمی کشورمان روی خروجی‌ها خود قرار داده بودند؛ اظهاراتی که البته نه تنها مردم بلکه فعالان اقتصادی را هم انگشت به دهان کرد .
این اظهارات در حالی از سوی متولی اصلی صیانت از پول ملی مطرح شده که مردم پس از ماهها تحمل پیامدهای تورمی ناشی از افزایش قیمت ارزو کاهش ارزش ریال، به وعده‌های دولت یازدهم برای بهبود معیشت خود امیدوار شده و در روزهای اخیر با چشم انداز مناسب ایجاد شده در بازار از مسکن گرفته تا بازار موبایل، خودرو، طلا وسکه، افزایش قدرت خرید خود را در آینده نزدیک ترسیم کرده‌اند .
آنطور که فعالان بازار اعلام کرده اند، کاهش قیمت ارز در 45 روز گذشته تأثیر مثبت و مستقیمی در کاهش قیمتها داشته و ادامه این روند مطمئناً تعدیل و واقعی شدن قیمتها را به عنوان یک مطالبه عمومی به همراه خواهد داشت .
البته این اولین بار نیست که آقای رئیس کل با کاهش قیمت ارز مخالفت می‌کند، زیرا وی پس از انتصاب خود نیز اظهارات مشابهی داشته است، بطوری که ولی ا... سیف در اولین روز انتصاب خود بر مسند بانک مرکزی از قیمت 3 هزار و 200 تومانی دلار تلویحاً حمایت کرده و آن را بی‌راه ندانسته بود.
هم زمان برخی از اقتصاددانان برجسته کشورمان با این اظهارات رئیس کل مخالفت کرده بودند، از جمله ابوالقاسم حکیمی‌پور که گفته است: نرخ واقعی دلار 2500 تومان است .
بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از انتخابات قیمت دلار با سقوط تدریجی به زیر 3 هزار تومان رسیده است؛ از این‌رو به نظر می‌رسد، اظهارات آقای سیف چراغ سبزی به دلالان برای افزایش دوباره قیمت ارز و در نتیجه تحمیل دوباره موج گرانی‌ها به مردم و البته فعالان اقتصادی باشد، موضوعی که متأسفانه دو ساعت بعد از اظهارات ایشان مهر تأیید خورد و خبرگزاری‌ها از توقف روند کاهش قیمت ارز و طلا خبردادند.
این در حالی است که یکی از وظایف عمده بانک مرکزی صیانت از ارزش پول ملی است و معلوم نیست آقای سیف چگونه می‌خواهد با دفاع از نرخ ارز بالا به این مأموریت خود عمل نماید.
به هر حال نباید فراموش کرد که اظهارات رئیس کل جدید بانک مرکزی در تناقض آشکار با شعار دولت برای مهارتورم قراردارد و صحبتهای وی عملاً با شرایط فعلی، مطالبات مردم برای مهار گرانی‌ها ناشی از قیمت ارزو نیز با سیاستهای دولت ناهمخوان است.
به هرحال آقا ی سیف نباید فراموش کنند که رئیس کل نهادی هستند که کوچکترین نظر ایشان می‌تواند بازار و در نهایت معیشت مردم را بهبود و یا برهم بزند؛ بنابراین از ایشان انتظار می‌رود با در نظر گرفتن منافع ملی، ضمن اصلاح رویکرد گذشته بانک مرکزی در بیان نقطه نظرهای شخصی یا سازمانی خود با احتیاط بیشتری عمل کند.





      
ارسال شده در شنبه 92/7/6 ساعت 10:59 ص توسط علی اکبرخدابخشی
محمود یوسف پور:

سران وهابی به فتوای خود عمل می کنند؟

رهبران وهابی سعودی بی غیرتی را به جایی رسانده اند که حاضرند برای بدست آوردن قدرت در سوریه، تن به هر ننگی بدهند. مطامع و لذات دنیوی این مفتی ها را چنان فریفته است که زنان و دختران هم کیش خود را به منجلاب فساد و تباهی در سوریه سوق می دهند.

 «جهاد النکاح» اصطلاحی است که این روزها در ادبیات تروریستهای معارض سوری جایی برای خود باز کرده است. این فتوا، به زنان و دختران بی بندوبار و فاسد مجوز می دهد که با در اختیار گذاشتن خود، گوشه ای از مشکلات روحی و جنسی معارضان را تأمین کنند. در این میان پرسش مهم این است که کدامیک از این مفتی ها حاضرند به فتواهای خود عمل کنند و زنان و دخترانشان را برای «جهاد النکاح» به سوریه بفرستند و در اختیار تروریستها قرار دهند.
یکی از دخترانی که توانسته از دست پدرش فرار کند درباره جهاد نکاح گفته است که پدرم مرا روزها و شبها در اتاقی محبوس کرده و مردان و جوانان تروریست مسلح در سوریه را به خانه می آورده است و آنان نیز با وحشیانه ترین حالات ممکن بارها بارها مرا مورد آزار و اذیت قرار می دادند و کار را به جایی رسانده اند که دچار بیماری شدم و به هنگام اعتراض، پدرم می گفت که اگر تحمل کنی خداوند به تو پاداشی بیشتری در بهشت خواهد داد و مادرم نیز مرا از گفتن این قضایا به دیگران بر حذر می داشت و خودش در روستاهای اطراف در اختیار شورشیان قرار می گرفت. تمام این فجایع از سوی حکومتی در کشورهای مسلمان رواج می یابد که داعیه دار پیشوایی مذهبی جهان اسلام را نیز دارد اما آیا به راستی سران فاسد این حکومت هم حاضرند زنان و دختران خود را برای جهاد النکاح به سوریه بفرستند. تندروهایی که حتی برای بیرون آمدن زنان و دخترانشان از منازل ممنوعیت قائل می شوند و آنان را با پوشیه(نقاب) در معابر عمومی ظاهر می کنند.





      
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی:‌
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت:‌ احترام جهان به رئیس‌جمهور ایران و این حرف‌هایی که می‌زنند به علت مقاومت و پایداری ملت ایران است.

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی دقایقی پیش در یادواره شهدای دهستان جواران و عشایر اظهار داشت: احترام جهان به رئیس‌جمهور ایران، خضوع دشمن و این حرف‌هایی که می‌زنند به علت مقاومت و پایداری ملت ایران است و اگر فداکاری و حضور شما ملت نبود این اتفاق در تاریخ نمی‌افتاد.

وی با اشاره به ده‌ها هزار مجروح شیمیایی در ایران ابراز داشت: این مجروحان شیمیایی حاصل تفکری است که در غرب وجود دارد.

سلیمانی با اشاره به انباشت تکنولوژی و سلاح برای ارتش‌ها در شرق و غرب ابراز داشت: ارتش آمریکا 700 میلیارد دلار بودجه نظامی دارد که به اندازه بودجه هشت سال ایران است.

این یادگار دوران دفاع مقدس عنوان کرد: ارتش آمریکا با 700 میلیارد دلار بودجه در افغانستان و عراق چه دستاوردی داشت و یا ارتش رژیم صهیونیستی که پایه این رژیم است و به نظام سرباز شهروندی معروف است و هر چه تکنولوژی جدید بود به این نظام داده است در جنگ 22 روزه، 33 روزه و ... در برابر سازمان عادی و مردمی در لبنان شکست خورد.

سلیمانی گفت: حدود 3 تریلیون دلار خرج جنگ در عراق کردند اما ارتش آمریکا نتوانست برای یک پرواز خود در عراق مصونیت بگیرد و با افتضاح از عراق خارج شد.

سلیمانی اذعان داشت: آن‌ها اشتباه می‌کنند که می‌گویند ایران منطقه را بلعیده است زیرا بلعیدن فرهنگ آن‌ها و نه ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان برای محدود کردن، منزوی کردن و منهدم کردن ملت ایران تلاش کردند تصریح کرد: نتیجه تمام جنگ‌ها در منطقه پیروزی ملت ایران بود.

سلیمانی در پایان خطاب به دشمنان گفت:‌ معنویت، کلام حق رهبری، پایمردی مردم ایران و تاثیر آن بر ملت‌های دیگر اساس پایداری بود و شما شکست خوردید و ملت ایران پیروز شد.


منبع : فارس




      
<   <<   11   12   13   14      >
پیامهای عمومی ارسال شده

+ سلام.دوستان عزیزی که افتخارمیدن و به این وبلاگ سر میزنن من مدتیه تو فیسبوک به اسمalikhodabakhshi@gmail.comفعالیت میکنم. یاعلی


Online User