سفارش تبلیغ
صبا ویژن
aliakbarkhodabakhshi
ارسال شده در شنبه 92/8/25 ساعت 7:57 ص توسط علی اکبرخدابخشی

رئیس دولتی که اصلی‌ترین شعار او اعتدال بوده است و در همان اولین نشست خبری‌ بعد از منتخب شدنش که هنوز دولت را تحویل نگرفته بود، خود را رئیس‌جمهور همه‌ی ملت ایران نامید، روز گذشته (19 آبان 92) در خانه ملت و در مقابل نمایندگان مردم، همه‌ی مردمی را که به او رأی نداده بودند، خشونت‌طلب و افراطی و خودرأی و... نامید و صدای اعتراضی هم از هیچ نماینده مجلسی بلند نشد!

روحانی در صحن علنی مجلس و در حالی که در مقام گفتن از اهمیت رأی مردم بود، تلویحاً فقط کسانی را «مردم» خطاب کرد که به او رأی داده‌اند و باقی را با الفاظی خطاب کرد که هم توهین به سایر کاندیداهای انتخابات و هواداران‌شان و رأی‌دهندگان به آنها بود؛ هم خلاف شعارهای اعتدال- اعتدال رییس دولت یازدهم بود و هم خلاف شأن رئیس‌جمهوری که از قضا لباس روحانیت هم بر تن دارد. حسن روحانی روز گذشته در مجلس گفت: «مردم در 24 خرداد به افراط، تفریط، خشونت، خودرأیی، تک‌رأیی، عدم مشورت و عدم‌تدبیر رأی ندادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رأی دادند.»

بسیاری در انتخابات کاندیدایی غیر از رئیس‌جمهور فعلی داشتند و مشی اصولگرایانه نیز با شعارهای اصلاح‌طلبانه حسن روحانی متفاوت بود؛ اما نتیجه انتخابات که اعلام شد، اصولگرایان آن همه پایبند اصول بودند که رقابت را تمام شده بدانند و پس از اعلام نتایج، روحانی را نه رقیب انتخاباتی که رئیس‌جمهور خویش بدانند.

حسن روحانی اما به دفعات نشان داده که گویا هنوز در فضای رقابتی قبل از انتخابات به سر می‌برد و همچنان نه فقط کاندیداهای انتخابات خرداد ماه را رقیب خویش می‌داند و برخلاف شعارهایش مبنی بر تشکیل دولت فراجناحی، از آنها در حلقه مدیرانش بهره نبرد، بلکه حتی از مردمی هم که به او رأی نداده‌اند، هنوز دلخور است و اصلاً وقتی می‌گوید مردم، منظورش فقط همان 51 درصد رأی دهنده به خودش است و 49 درصد باقی مانده که کاندیدایی غیر او گزیده‌اند، نه فقط مردم نیستند که افراطی و خشونت‌طلب و خود رأی و... دانسته می‌شوند! این مشی نه اخلاقی است و نه موافق سیاست و تدبیر و نه اعتدالی؛ ما تصورمان این است که حسن روحانی نه فقط رئیس‌جمهور آن 51 درصد که رئیس‌جمهور همه مردم ایران است؛ کاش رئیس‌جمهور این باورمان را بیش از این خدشه‌دار نکند.

***

سال 88 احمدی نژاد در میدان ولی عصر تهران گفت که «در انتخابات ایران 40 میلیون نفر خودشان بازیگر اصلی و تعیین کننده اصلی بوده‌اند. حالا چهار تا خس و خاشاک این گوشه‌ها کاری می‌کنند. بدانید این رودخانه زلال ملت جایی برای خودنمایی آنان نخواهد گذاشت. 70 میلیون ملت ایران و 40 میلیون شرکت کننده در انتخابات همه عزیزند، همه ملت ایرانند و همه همدلند و دولت خادم همه آنان و در خدمت همه آنهاست. رقابت‌ها به پایان رسید و دوره دوستی‌ها و ساختن‌ها آغاز شد...»

از آن روز تاکنون اصلاح‌طلبان با جنگ رسانه‌ای جا انداختند که رئیس‌جمهور احمدی نژاد به آنان خس و خاشاک گفته، حال آنکه محمود احمدی‌نژاد فقط برهم‌زنندگان امنیت شهر را خس و خاشاک نامید‌؛ ولی آنها با دروغ حرف‌شان را به کرسی باورها نشاندند. حال در برابر توهین‌های حسن روحانی به 49 درصد رأی‌دهندگان و کاندیداهایشان، می‌گوییم احمدی نژاد که به مخالفانش خس و خاشاک نگفت؛ اما جناب روحانی! کاش شما ما را خس و خاشاک می‌دانستید؛ ولی در خانه خودمان، حامی افراط و خشونت و خودرأیی و... خطاب مان نمی‌کردید!





مطلب بعدی : و اینگونه خزانه خالی شد        مطلب قبلی : عاشقانهای برای حجاب
پیامهای عمومی ارسال شده

+ سلام.دوستان عزیزی که افتخارمیدن و به این وبلاگ سر میزنن من مدتیه تو فیسبوک به اسمalikhodabakhshi@gmail.comفعالیت میکنم. یاعلی


Online User