سفارش تبلیغ
صبا ویژن
aliakbarkhodabakhshi
ارسال شده در چهارشنبه 92/6/20 ساعت 9:40 ع توسط علی اکبرخدابخشی
الهه راستگو به خاطر رأی ندادن به محسن هاشمی از حزب کار اخراج شد
حزب اسلامی کار الهه راستگو، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران را که در این حزب عضویت داشت و حاضر نشد به محسن هاشمی رفسنجانی کاندیدای اصلاح‌طلبان برای تصدی شهرداری تهران رأی بدهد از حزب کار اخراج کرد.

حزب اسلامی کار الهه راستگو، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران را که در این حزب عضویت داشت و حاضر نشد به محسن هاشمی رفسنجانی کاندیدای اصلاح‌طلبان برای تصدی شهرداری تهران رأی بدهد از حزب کار اخراج کرد.

به گزارش «جوان»، پس از آنکه الهه راستگو، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر پایتخت در جلسه انتخاب شهردار تهران حاضر نشد، رأی خود را به محسن هاشمی رفسنجانی ـ نامزد مورد تأیید اصلاح‌طلبان‌ـ بدهد و رأی خود را به نام محمدباقر قالیباف داد، هجمه سنگینی علیه وی از سوی اصلاح‌طلبان عضو شورای شهر آغاز شد. همزمان با هجمه همکاران دوم خردادی راستگو در شورا علیه وی، رسانه‌های همسو با این جریان نیز به میدان آمدند و راستگو را آماج حملات تبلیغاتی و رسانه‌ای خود قرار دادند.

هجمه‌ها علیه وی تا آنجا پیش رفت که به دایره اهانت کشیده شد! همکاران اصلاح‌طلب راستگو در شورای شهر، پرونده‌ای برای او تهیه و تنظیم کردند که در این پرونده، او به «دروغ گویی» و «نفاق تشکیلاتی» متهم شده بود. آنها این پرونده را برای حزب کار فرستادند تا در مورد عضویت راستگو در این حزب تجدیدنظر شود.

همزمان، حزب اسلامی کار ـ از احزاب دوم خردادی ـ هم وارد گود شد و روز گذشته، الهه راستگو را از این حزب اخراج کرد.

البته پیش از انتشار خبر اخراج وی از این حزب، الهه راستگو نامه سرگشاده‌ای برای رسانه‌ها فرستاد. او در این نامه نوشته است:« دیکتاتوری مدرن نگذاشت که فرد دیگری در جریان اصلاحات کاندیدا شود و گرنه افرادی در جریان اصلاح‌طلب خود را در معرض قرار داده بودند که اگر دیکتاتوری مدرن اجازه می‌داد، قطعاً اینجانب و برخی دیگر از اصلاح‌طلبان شورا به آنان رأی می‌دادیم. به دنبال تخریب سازمان یافته جریان دیکتاتوری مدرن اینجانب به عنوان یک بانوی اصلاح‌طلب صراحتاً فاصله و اختلاف دیدگاه عمیق و اساسی خود را با این غوغاسالاران مدرن و به ظاهر دموکرات ابراز می‌دارم.»

در ادامه این نامه آمده است:«این دیکتاتوری و تک‌صدایی قبلاً داد بخش بزرگی از جناح موسوم به چپ و اصلاح‌طلبان فعلی را در آورده بود یعنی یک حزب دولتی که برآمده از دولت هفتم و هشتم بود از طرف تمام جریان تصمیم می‌گرفت و اگر کسی با آن تصمیم مخالفت داشت با بهره‌گیری از رأفت‌های مختلف و در قالب‌های زیبایی که داشت نه تنها مخالفین بلکه منتقدین را یا از صحنه بیرون یا مجبور به سکوت می‌کرد. این درحالی بود که ادعای گسترش جامعه مدنی و مشارکت مردم توسط آنان گوش فلک را کر می‌کرد!»

برخورد دوگانه شما شبیه دموکرات مآبان امریکایی است

راستگو در نامه خود تصریح کرده است:«اینجانب بر اساس شناخت و اقناع وجدانی و طبق سوگندی که هنوز چند روزی از آن نگذشته به مردم شریف تهران متعهد می‌شوم که بر اساس اقناع آنچه پس از تحقیق و دریافت‌های خودم به آن رسیده‌ام از منافع شهروندان دفاع کنم و آن را به منافع شخصی و باندی ترجیح دهم. حتی اگر دیکتاتورهای مدرن و قیم‌مآب را خوش نیاید و انبوه اهانت‌ها، تحقیرها و توهین‌ها را در شبکه رسانه‌ای داخلی و خارجی خود به اینجانب نثار نمایند چراکه از سال 76 با این شیوه استبداد مدرن آشنا شده و بارها از سوی آن نواخته شده‌ام. از این قیم‌مآبان به ظاهر دموکرات سؤالی دارم و آن این است که شعار شما توجه به آرا و نظرات مردم نیست؟ آیا مردم شریف تهران در نظرسنجی‌هایی که خودتان انجام داده‌اید آقای قالیباف را بر دیگران ترجیح نداده بودند‌؟ این برخورد دوگانه شما بسیار شبیه به دموکرات‌مآبان غربی امریکایی است که نشان می‌دهد دموکراسی فقط در زمانی مقبول شماست که همسو با نظرات و علایق جناحی و حزبی شما باشد.»

چه شد که اهانتگران به هاشمی رفسنجانی حامی او شده‌اند؟!

وی تأکید کرده است یکی از دلایلی که او را قانع کرده که به آقای محسن هاشمی رأی ندهد همانا حمایت اصلاح‌طلبان از ایشان بود چراکه در گذشته نه چندان دور وی و پدرش را افراد دیکتاتور معرفی و انواع و اقسام اتهامات مالی و... را نثار آنان می‌کردند:« کافی است برای اینکه کاملاً به یادتان بیاید در رسانه‌هایی از سال 76 تا 84 نام ایشان راجست‌وجو کنید؛ حال چه اتفاقی افتاده که به حمایت از ایشان برخاستید. اگر اتهامات دیروز شما کذب بوده باید صراحتاً توبه کنید و از آقای هاشمی و فرزندانش عذرخواهی کنید یا اینکه شما ماهیت خود را نشان دهید.»

راستگو صراحتاً اعلام کرده است که با بخشی از جریان اصلاح‌طلب که اتفاقاً بخش تندروی آن محسوب می‌شوند و جالب آنکه بر اساس جبر زمانه اکنون شعار اعتدال می‌دهند(!) و از دولت سهم خواهی می‌کنند زاویه داشته و دارد و تا آنجا که مطلع است بخش زیادی از نخبگان این جریان با اینجانب نیز همسو هستند، اما غالباً به دلیل جلوگیری از هتک حرمت خویش جرئت بیان انتقادات خود را از این قیم مآبان ندارند. به نظر او چنانچه نقد درون گفتمانی در جریان اصلاح‌طلب انجام نشود مجدداً با برخود قاطبه مردم رو به رو خواهند شد.

هجمه‌ها مرا تسلیم نخواهد کرد

راستگو تصریح کرده است که او می‌توانست رأی خودش را در شورای شهر پنهان کند اما بر اساس اقناع وجدانی که دکتر قالیباف را بر آقای مهندس هاشمی به دلایل متعدد از جمله توانایی اجرایی ترجیح داده، رأیش را شفاف ارائه کرده است:«بدیهی است که این هجمه‌ها اینجانب را از پشت کردن به سوگندی که در ابتدای عضویت در شورای شهر تهران خورده‌ام، باز نخواهد داشت و شرافت و عمل به سوگند خود را به تسلیم شدن در برابر دیکتاتوری مدرن ترجیح خواهم داد.»

نویسنده : محمد خورشیدی 




مطلب بعدی : ما به شما رأی ندادیم؛ اما...       
پیامهای عمومی ارسال شده

+ سلام.دوستان عزیزی که افتخارمیدن و به این وبلاگ سر میزنن من مدتیه تو فیسبوک به اسمalikhodabakhshi@gmail.comفعالیت میکنم. یاعلی


Online User