سفارش تبلیغ
صبا ویژن
aliakbarkhodabakhshi
ارسال شده در شنبه 92/7/13 ساعت 1:47 ع توسط علی اکبرخدابخشی
رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود:
رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود گفت: شاهرود همه زیرساخت‌‏ها را برای تبدیل شدن به قطب دانشگاهی دارد و امروز نیازمند عدالت آموزشی هستیم.

 علی شاهینی هم‏زمان با آغاز سال تحصیلی جدید که در جمع تعدادی از اساتید، مربیان، اولیا و دانش‏‌آموزان شاهد و ایثارگر سخن می‏‌گفت، افزود: توسعه آموزش عالی از مهم‏ترین و اساسی‏‌ترین محورهای سند توسعه استان سمنان و شهرستان شاهرود است.

وی افزود: سطح بالای علمی، فرهنگی و امنیتی منطقه شاهرود، وجود زیرساخت‏‌های لازم برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه‏‌ها و مراکز آموزش عالی شرایطی است که با تحقق هر چه بیشتر عدالت آموزشی، منطقه عالم‏‌خیز شاهرود را می‏‌توان بیش از گذشته به عنوان قطب دانشگاهی و علمی کشور قلمداد کرد.

شاهینی گفت: شاهرود، زادگاه بزرگانی در عرصه‏‌های علمی و پژوهشی، فرهنگی، هنری، حوزوی و دانشگاهی و در رأس همه آن‏ها مرجعیت عام تشیع است و با این پیشینه تاریخی سهم منطقه در تعریف عدالت آموزشی باید مشخص و معین باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود افزود: وجود بیش از 10 دانشگاه و مراکز آموزش عالی معتبر و اساتید و اعضای هیئت علمی برجسته در رشته‏‌های مختلف، پارک علم و فناوری استان سمنان، مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان، در کنار امنیت اجتماعی و فرهنگی، ظرفیت‏‌های منحصر به فرد طبیعی، فرهنگی و توریستی، موقعیت خاص اقلیمی در تقسیمات کشوری، قرار گرفتن در مسیر کریدور جاده‏‌ای و ریلی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور، همسایگی با پنج استان کشور و قرار گرفتن در شاه‏راه ارتباطی آن‏ها و ... زمینه‏‌های لازم را برای قطب علمی شدن در کشور حتی آسیای میانه برای منطقه شاهرود را فراهم کرده است.

مدرس حقوق خصوصی دانشگاه پیام نور شاهرود افزود: توجه به ایجاد ظرفیت‏‌های جدید در پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی و در رشته‏‌های مختلف تحصیلی، ایجاد دانشگاه‌ها و پردیس‌‏های جدید، جذب هیئت علمی با ترجیح بومی، توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌‏ها یک خواسته عمومی و یک حق قانونی بر اساس عدالت آموزشی است.

شاهینی گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، این امید در دل جوانان و اصحاب علم و دانش و هنر در این خطه از سرزمین پهناور کشورمان به وجود آمده که هر چه سریع‏تر شاهرود تحقق عدالت آموزشی در منطقه را بیشتر از گذشته به شکل واقعی و به دور از شعارزدگی و به صورت عملی شاهد باشد.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: منطقه شاهرود، بیارجمند، میامی و بسطام در مقایسه با مرکز و غرب استان سمنان جمعیت بسیار بیشتر اما اشتغال پایین‌‏تر دارد و بیکاری معضل اکثر خانواده‏‌های نجیب، انقلابی و ولایت‏مدار منطقه شاهرود است.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود افزود: توسعه بیش از پیش آموزش عالی به شرط استفاده از ظرفیت‏‌های نیروی انسانی بومی می‏تواند سریع‌‏ترین و مناسب‏‌ترین راه برای ایجاد اشتغال و رسیدن به عدالت اجتماعی، آموزشی و توسعه متوازن و دانش‌‏محور در منطقه شاهرود باشد.

شاهینی افزود: مردم این منطقه به دولت اعتدال و تدبیر و امید، امید بسته‏‌اند تا پس از ثابت شدن و یا قرار گرفتن کادر اجرایی دولت جدید در استان سمنان و در یک برنامه و حرکت انقلابی شاهد اجرای هر چه مطلوب‏تر و واقعی‌‏تر تحقق توسعه متوازن و اجرای عدالت باشند.

وی تصریح کرد: مردم می‌‏خواهند در تصمیم‏گیری‏‌ها به وضعیت اشتغال، بیکاری، جمعیت، وسعت، وجود مراکز و بنگاه‌‏های بزرگ اقتصادی و تولیدی و توسعه یا عقب‌‏ماندگی‏‌های همه مناطق استان سمنان توجه و بر اساس آن معیارها به مردم خدمت کرده تا طعم شیرین عدالت را مانند یا بیش از گذشته بچشند.





مطلب بعدی : ما به شما رأی ندادیم؛ اما...       
پیامهای عمومی ارسال شده

+ سلام.دوستان عزیزی که افتخارمیدن و به این وبلاگ سر میزنن من مدتیه تو فیسبوک به اسمalikhodabakhshi@gmail.comفعالیت میکنم. یاعلی


Online User