سفارش تبلیغ
صبا ویژن
aliakbarkhodabakhshi
ارسال شده در یکشنبه 92/6/31 ساعت 9:10 ص توسط علی اکبرخدابخشی
در آستانه اکران جهانی فیلم ضد‌ایرانی «رکن پنجم» ویکی‌لیکس یادداشتی منتشر کرد
سایت افشاگر ویکی لیکس با انتشار مقاله‌ای، جزئیات فیلمنامه فیلم ضد ایرانی « رکن پنجم » را منتشر و از آن به عنوان اثری غیر‌مسئولانه، کذب و زیان‌آور یاد کرد.
سایت افشاگر ویکی لیکس با انتشار مقاله‌ای، جزئیات فیلمنامه فیلم ضد ایرانی « رکن پنجم » را منتشر و از آن به عنوان اثری غیر‌مسئولانه، کذب و زیان‌آور یاد کرد. « رکن پنجم » که از همان صحنه آغازین شمشیر را از رو بسته و یک راست به سراغ نمایش تحریف‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای ایران و ساخت بمب هسته‌ای در مراکز نظامی ایران می‌رود، برداشتی یک سویه از چگونگی شکل‌گیری سایت افشاگر ویکی لیکس را ارائه می‌دهد. این فیلم در حالی به زودی آماده اکران در سینماهای جهان می‌شود که در این روزها روند پیگیری قضایی شکایت ایران علیه فیلم‌های ضد ایرانی متوقف شده است.

به گزارش « جوان »، پس از اکران فیلم « رکن پنجم » در جشنواره فیلم تورنتو، سایت افشاگر ویکی لیکس که پیش‌تر با افشای اطلاعات محرمانه و سیاسی امریکا منجر به بروز شفاف‌سازی‌های گسترده در حوزه سیاست‌های دوگانه خارجی ایالات متحده امریکا شده بود با انتشار مطلبی از این فیلم به عنوان اثری داستانی یاد کرد که حقایق را تغییر شکل داده است. بر اساس گزارش روزنامه گاردین انگلیس، ویکی لیکس در مقاله خود تأکید کرده است: « بیشتر حوادثی که در فیلم نمایش داده می‌شود هرگز اتفاق نیفتاده یا شخصیت‌هایی که در فیلم حضور دارند هرگز در این ماجرا دخیل نبوده‌اند!»

 

بر اساس این گزارش، فیلم « رکن پنجم » اثری به کارگردانی «بیل کوندون» و بازی « بندیکت کامبربچ » بازیگر معروف نقش شرلوک هلمز است که در این فیلم نقش جولیان آسانژ را ایفا می‌کند. سینمای سیاسی هالیوود سعی کرده است با ساختن این فیلم این مفهوم را القا کند که اقدام ویکی لیکس به افشا و انتشار اسناد طبقه‌بندی شده وزارت امور خارجه امریکا در سال 2010 میلادی، زندگی بیش از 2 هزار خبرچین و رابط خبری در سرتاسر جهان را به خطر انداخته است. در این فیلم نقش برخی شخصیت‌ها یا بیش از اندازه بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی شده است. در صحنه‌ای از این فیلم، یک دانشمند علوم هسته‌ای ایران در شهر قاهره با یک مأمور سازمان سیا در حال مذاکره درباره این موضوع است که ایران طی شش ماه آینده نمونه بمب هسته‌ای خود را آزمایش خواهد کرد. یادداشت رسمی و 4000 کلمه‌ای ویکی لیکس طعنه‌ای کنایه‌آمیز به برخی تلاش‌های خنده‌دار فیلم و عواملش برای بیان برخی توهمات ذهنی و حواشی کم‌اهمیت از جمله این مورد است که آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس موهایش را رنگ می‌کند.

ویکی لیکس پس از انتشار جزئیات فیلمنامه «رکن پنجم» اضافه کرده است: «از آنجا که کمپانی‌های دریم‌ورکس و دیزنی (شرکت‌های تولیدکننده فیلم «رکن پنجم») برای ساختن فیلمی درباره ما هیچ‌گاه با ما مشورت نکردند، اکنون نیز خود را در نظر دادن آزاد می‌بینیم و اعلام می‌کنیم که این فیلم به غایت بد از آب در‌آمده است.»

 

در مقابل، کارگردان « رکن پنجم » تنها اظهار امیدواری کرده است که فیلمش بتواند پیچیدگی‌ها و چالش‌های شفاف‌سازی در عصر اطلاعات را کند و کاو کرده و بر گفتمانی که ویکی لیکس آن را ترویج داده غنا و تداوم ببخشد.

 

بر اساس این گزارش، «رکن پنجم» در یک خلأ زمانی و تاریخی رخ نمی‌دهد بلکه این فیلم دقیقاً در همان بستر تلاش‌های در حال پیگیری برای به سرانجام رساندن تعقیب کیفری علیه ویکی‌لیکس و بنیانگذارانش انجام می‌شود که عامل افشای فعالیت‌های سؤال برانگیز پنتاگون و وزارت امور خارجه امریکا بوده‌اند.

 

جولیان آسانژ پیش‌تر در انتقاد از فیلم تحریف‌آمیز «رکن پنجم» و در اشاره به صحنه‌هایی از این فیلم که به تحریف واقعیات درباره انرژی هسته‌ای ایران می‌پردازد، از این فیلم به عنوان «حمله تبلیغاتی یک جانبه و شدید» یاد کرده و گفته بود که این حمله تنها علیه ویکی لیکس نیست، بلکه حمله‌ای آگاهانه علیه ایران نیز هست و به تبلیغات جنگ‌افروزانه علیه ایران دامن می‌زند.

 

پیش‌تر بندیکت کامبربچ، بازیگر نقش آسانژ نیز در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین انگلیس اعتراف کرده بود نسبت به تصویری که فیلم از آسانژ به نمایش می‌گذارد نگران است. بندیکت گفته بود که می‌ترسد «رکن پنجم» آسانژ را به آدم بد کارتون‌ها تبدیل کند و اینکه ممکن است این اظهار نظر او چندان باب میل کمپانی‌های تولید‌کننده این فیلم همچون کمپانی دیزنی نباشد.

 

«رکن پنجم» برای سینمای هالیوود تنها اثر ضد ایرانی جدید در سال جاری نخواهد بود؛ «گلاب» عنوان فیلم ضد ایرانی دیگری است که آن نیز به زودی اکران خواهد شد. سازمان سینمایی سابق پس از اکران فیلم «آرگو» در‌صدد شکایت از کمپانی‌ها و عوامل سازنده فیلم‌های ضد ایرانی بر آمد که هر چند به رغم سفر وکیل فرانسوی پیگیر این پرونده به ایران، ایوبی، رئیس جدید سازمان سینمایی به تازگی طی انتقادی از تصمیم آن را خنده‌دار خواند و با دعوت از مردم توصیه کرد که همه به تماشای «آرگو» بنشینند و دریابند که این فیلم چه اثر بی‌ارزش و غیر قابل بحثی است.

 

این چندمین بار طی سال‌های گذشته است که هالیوود با هدف بیان تحریف‌آمیز واقعیات از زبان خود اقدام به ساخت فیلم‌هایی غیر موثق و نامعتبر درباره رویدادها و اتفاقات تاریخی و معاصر می‌کند؛ فیلم‌هایی که مضامین ضد ایرانی اغلب یک پای ثابت آنها هستند و پس از اکرانشان به دلیل تحریف واقعیات اعتراض برخی شخصیت‌های مهم سیاسی و فرهنگی را بر‌می‌انگیزند. پیش‌تر نیز شخصیت‌های سیاسی جهان از جمله جیمی کارتر، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده امریکا، دیپلمات‌های انگلیسی و نیز سفیر سابق کانادا در ایران نسبت به اکاذیب منتشر شده در فیلم ضد ایرانی «آرگو» واکنش‌هایی نشان داده بودند. بر اساس این گزارش، ماه آینده قرار است « رکن پنجم » در امریکا و انگلیس اکران عمومی شود و این در حالی است که ویکی لیکس می‌گوید هم اکنون چندین نسخه از فیلمنامه این فیلم از جمله نسخه نهایی آن را در اختیار دارد.

نویسنده : سمیرا سروش 




      
«بیگ لایک» فیس‌بوک برای یک سوم طلاق‌ها در ایران و جهان
هرچند از دوسال پیش تا کنون بر اساس پژوهش‌های انجام شده در کشورهای غربی و ایران، فیس‌بوک به عنوان عامل یک سوم دعواهای زناشویی، طلاق و خیانت‌های متأهلی در ایران و جهان معرفی شده است که مغز تعهد زناشویی را پوک می‌کند، اما آمار طلاق به خاطر فیس‌بوک در حال افزایش است و گویا کاربران این سایت، هشدارها را در این باره جدی نگرفته‌اند.

هرچند از دوسال پیش تا کنون بر اساس پژوهش‌های انجام شده در کشورهای غربی و ایران، فیس‌بوک به عنوان عامل یک سوم دعواهای زناشویی، طلاق و خیانت‌های متأهلی در ایران و جهان معرفی شده است که مغز تعهد زناشویی را پوک می‌کند، اما آمار طلاق به خاطر فیس‌بوک در حال افزایش است و گویا کاربران این سایت، هشدارها را در این باره جدی نگرفته‌اند.

فیس‌بوک که تا چند سال پیش خیلی‌ها حتی نامش را نشنیده بودند، این روزها با دارا بودن بیش از یک میلیارد عضو به معضلی برای آرامش و ثبات فکری و روانی خانواده‌ها تبدیل شده است؛ این در حالی است که هر ماه یک میلیون نفر در جهان به عضویت این سایت در می‌آیند! در شرایطی که بسیاری چنین می‌پندارند که سایت فیس‌بوک یک شبکه اجتماعی مجازی است اما در حقیقت، اهداف دیگری در ورای طراحی سایت فیس‌بوک نهفته است؛ ایجاد موج‌های سیاسی و اجتماعی، ایجاد تغییرات فکری و فرهنگی، هدایت افکار عمومی، تغییر ذائقه افراد، جاسوسی، شکاف نسلی، ترویج بی‌بندوباری اخلاقی و فکری و مواردی از این دست، بخشی از اهداف نهفته در پشت نقاب طراحان فیس‌بوک است.

در واقع، گردانندگان فیس‌بوک، همچون دلالان و بنگاه‌دارانی عمل می‌کنند که از سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی همچون سیا و موساد گرفته تا شرکت‌های تجاری و تولیدی، سفارش پروژه می‌گیرند و این پروژه‌ها را در تجمع بیش از یک میلیاردی افراد عضو در این سایت به اجرا می‌آورند.

ممکن است فیس‌بوک در مواردی نادر برای برخی‌ها فوایدی همچون گپ‌و‌گفت‌های کاری و علمی داشته باشد اما به دلیلی حاکم نبودن قوانین اخلاقی و بایدها و نبایدهای قانونی بر فعالیت افراد در این سایت، یک آنارشیسم و هرج و مرج آشکار در آن شکل گرفته است؛ به بیان دیگر، هر کسی در فیس‌بوک، پیرو قوانین و امیال شخصی خودش رفتار می‌کند. این در حالی است که فیس‌بوک به دلیل همین بی‌قانونی و آزادی بی‌حد و مرز، برای افراد عضو جذابیت‌های خاص خودش را دارد و همین جذابیت‌ها، سبب شده است که اعضا دچار اعتیاد به این سایت شوند؛ این اعتیاد تا جایی پیش رفته که بیشتر اعضا، زمان زیادی از عمر شبانه‌روزی خود را در این سایت صرف می‌کنند.

روابط بی‌قاعده و کلید خوردن جدایی‌های زناشویی

یکی از تبعاتی که اعتیاد به فیس‌بوک در پی داشته، شکل‌گیری ارتباطات بی‌قاعده میان جنس‌های مخالف است. این در حالی است که مردان و زنان متأهل بسیاری در این سایت فعال هستند و دچار اعتیاد به این پایگاه اینترنتی شده‌اند. بسیاری از اعضای فیس‌بوک، یک زندگی مجازی برای خود ساخته‌اند که این زندگی مجازی، در بسیاری از موارد، زندگی واقعی و بیرونی آنان را دستخوش تغییر و دگرگونی می‌کند. بر اساس پژوهش‌های انجام شده در انگلیس، روشن شد که یک سوم موارد درخواست طلاق به دلیل مسائلی است که در فیس‌بوک رخ می‌دهد. طبق این تحقیقات که چندی پیش در سایت «طلاق آنلاین (Divorce online) » انجام شده، فیس‌بوک در انگلستان به یکی از دلایل اصلی دعواهای زناشویی و طلاق تبدیل شده است. پژوهشگران این تحقیق تأکید کرده اند: « درحقیقت پست‌هایی که افراد روی پروفایل‌های خود می‌نویسند می‌تواند زندگی زناشویی آنها را به خطر بیندازند. همچنین دادگاه انگلستان نیز قصد دارد از این پست‌ها به عنوان یک منبع مستند برای دلیل طلاق استفاده کند.»

روابط مجازی مقدمه روابط حقیقی و بیرون از اینترنت است

ماجرا این است که روابط مجازی در فیس‌بوک که با یک پیام ساده و معمولی شروع می‌شود، به مرور زمان در اثر تداوم همین گپ‌و‌گفت‌های معمولی، نوعی رابطه عاطفی میان زن و مردهایی که در اصطلاح دینی «نامحرم» هستند، ایجاد می‌کند و اینجاست که به خطر افتادن زندگی مشترک این افراد با همسر یا شوهر خودشان کلید می‌خورد، اما ماجرا به همین گپ‌و‌گفت‌های معمولی که به گپ‌و‌گفت‌های صمیمانه و بی‌حد و مرز تغییر می‌کند، ختم نمی‌شود زیرا فیس‌بوک این روزها به آلبوم نمایش عکس‌های خصوصی، بدپوشش، نیمه عریان و عریان اعضا تبدیل شده است.

در بسیاری از موارد، ارتباط ایجاد شده در فیس‌بوک میان زن و مردهایی که محرمیتی با هم ندارند، پس از مدتی به ارتباط واقعی و بیرون از اینترنت کشیده می‌شود و اینجاست که خیانت رخ می‌دهد.

در دیگر کشورها هم پژوهش‌هایی در رابطه با نقش فیس‌بوک بر آمار طلاق انجام شده که نتایج آن شبیه تحقیق ذکر شده است؛ یعنی فیس‌بوک عامل یک سوم طلاق‌ها در جهان است. چندی پیش، مسئولان پلیس فضای مجازی کشورمان هم اعلام کردند که فیس‌بوک عامل اصلی یک سوم طلاق‌ها در ایران به شمار می‌رود. گفت‌وگوهای نگارنده این گزارش با گروهی از قضات پرونده‌های طلاق هم حاکی از این است که فیس‌بوک و رخدادهای آن، یکی از مهم‌ترین عوامل نزاع و جدایی زن و شوهرها از یکدیگر است؛ پدیده‌ای که رو به افزایش دارد.

زندگی‌های مجازی؛ هووی زندگی‌های واقعی

این سایت به خاطر ویژگی‌های اعتیادآورش، فضا را به سمتی پیش برده است که افراد عضو در آن، ساعت‌ها از زمان خود در شبانه‌روز را در محیط آن صرف می‌کنند و همین حضور مستمر و زیاد در این سایت، میان اعضای مرتبط با هم ایجاد انس و صمیمت می‌کند؛ صمیمیتی که برای دو جنس مخالف، آسیب‌های زیادی را در پی داشته است.

بر اساس پرونده‌های موجود در مراکز قضایی و انتظامی، برخی مردان و پسران فعال در این سایت، پس از ایجاد روابط صمیمانه مجازی با جنس مخالف، یا پس از سوء‌استفاده اخلاقی از آنان، رهایشان کرده‌اند یا پس از سوء‌استفاده، اقدام به تهدید و اخاذی نموده‌اند. این در حالی است که برخی زنان و دختران عضو این سایت هم با ترفندهای ویژه خود، اقدام به اخاذی از جنس مخالف کرده‌اند.

در چنین شرایطی، جای تأمل و تعجب دارد که بسیاری از اعضای این سایت، عکس‌ها و تصاویر کاملاً خصوصی خود را در این محیط منتشر می‌کنند و جای تعجب دارد که چرا برخی مردان و زنان متأهل، بدون در نظر گرفتن هشدارها درباره نقش این سایت در اختلافات و جدایی‌های زناشویی، عضو آن می‌شوند!

نویسنده : محمدصادق زمانی 




      
ارسال شده در جمعه 92/6/29 ساعت 11:23 ص توسط علی اکبرخدابخشی
الهه راستگو طی نامه ای به مسئولان امنیتی استان تهران اعلام کرد: به دلیل تهدیدات برخی افراد خواستار حمایت دستگاههای امنیتی از خود و خانواده ام هستم.

مهر عصر دیروز الهه راستگو عضو شورای شهر تهران طی نامه ای به مسئولان عالی امنیتی و انتظامی استان تهران اعلام کرد از سوی یکی از اعضای شورای شهر و همراهانش تهدید شده ام و خود خانواده ام احساس امنیت نداریم و درخواست حمایت و تامین جانی دارم.

پیش از این نیز برخی رسانه ها پس از ماجرای انتخاب شهردار تهران در شوارای شهر و رای راستگو به محمد باقر قالیباف که با اعتراض دیگر اعضای اصلاح طلب شورا و همچنین اخراج راستگو از حزب کار همراه شد از برخی تهدیدات علیه وی خبر داده بودند.

راستگو: دخترم جرات مدرسه رفتن ندارد!/ دروغ هایتان را تکذیب کنید

الهه راستگو در جلسه ای خصوصی با برخی از اصلاح طلبان نکات جدیدی را از پروژه تخریب و دروغ پراکنی علیه خود را افشا کرد.

به گزارش جهان به نقل از نیمروز، الهه راستگو در جلسه ای با برخی اصلاح طلبان از مشکلاتی که این افراد برای وی و خانواده اش به وجود اورده اند گلایه کرده و گفت: با این اقداماتی که علیه من و خانواده ام صورت گرفته دختر من حتی جرات ندارد که از اول مهر مدرسه برود! چه کسی میتواند جواب دخترم را بدهد؟ من همه کسانی که این شرایط را برای من و خانواده ام به وجود آورده اند را به خدا واگذار میکنم. واقعا این انتخابات ارزشش را داشت که چنین رفتاری را انجام دهید؟ شماها به چه قیمتی حاضر هستید به مقاصد خودتان برسید؟! شما حاضر هستید یک خانواده را برای رسیدن به اهدافتان خراب کنید؟ از خدا نمی ترسید؟!


وی همچنین با ابراز نارضایتی از دروغ هایی که به وی نسبت داده اند در رابطه با تعهد خود به اصلاح طلبان می گوید: من در هیچ جلسه ای تعهدی در رابطه با شورای شهر نداده و قسمی هم تا کنون نخورده ام. بنده در طول عمر فعالیت سیاسی ام فقط دوبار در دوره های مجلس پنجم و شورای چهارم بوده است. از شما هم توقع دارم که این مسئله را بین افکار عمومی تشریح کنید. بین رسانه ها مطرح کرده بودید که راستگو به قرآن قسم خورده و برخلاف آن عمل کرده است. خودتان میدانید که چنین چیزی وجود نداشته است.


من به وظیفه شرعی خودم در برابر خداوند انجام داده ام و وامدار هیچ حزب و گروه و دسته ای هم نیستم. من فقط وامدار مردم هستم. این را هم بدانید که خیلی از اصلاح طلبان با بنده تماس گرفته و از من تشکر کردند. یک روزی خواهد رسید که آقای هاشمی هم از بنده تشکر خواهند کرد. ایشان به دلیل اینکه شهردار نشدند و مشکلات بعدی آن گریبان گیر ایشان نخواهد شد؛ از من تشکر خواهند کرد.


وی همچنین در این جلسه با دیکتاتور خواندن مخالفینش میگوید: من نزد خدای خودم سربلند هستم چون با شرافت به وظیفه ای که داشته عمل کرده ام. صرفا از شما هم میخواهم اظهارات خلاف واقع خود را تکذیب کنند. من را جاسوس، منافق، خائن و دروغگو نامیدند. خدا راضی است از این حرفها؟ من 32 سال به این مملکت خدمت کرده ام.





      
ارسال شده در پنج شنبه 92/6/28 ساعت 7:53 ص توسط علی اکبرخدابخشی
سال 365 روز است در حالی که :
 
 
در سال 52 جمعه داریم و میدانید که جمعه ها فقط برای استراحت
 
 
است به این ترتیب 313 روز باقی میماند!!

 
حداقل 50 روز مربوط به تعطیلات تابستانی است که به دلیل گرمای
 
 
هوامطالعه ی دقیق برای یک فرد نرمال مشکل است. بنابراین263
 
 
روز دیگرباقیمیماند!!
 
 
در هر روز 8 ساعت خواب برای بدن لازم است که جمعا”122 روز
 
 
میشود. بنابراین 141روز باقی میماند!!

 
اما سلامتی جسم و روح روزانه 1 ساعت تفریح را میطلبد که جمعا”
 
 
15 روز میشود. پس 126 در روز باقی میماند!!

 
طبیعتا ”2 ساعت در روز برای خوردن غذا لازم است که در کل 30
 
 
روز میشود. پس96روز باقی میماند!!

 
1 ساعت در روز برای گفتگو و تبادل افکار به صورت تلفنی لازم
 
 
است. چراکه انسان موجودی اجتماعی است. این خود 15 روز
 
 
است. پس 81 روز باقی میماند!!

 
روزهای امتحان 35 روز از سال را به خود اختصاص میدهند. پس 46
 
 
روز باقی میماند!!

 
تعطیلات نوروز و اعیاد مختلف دست کم 30روز در سال هستند. پس
 
 
16 روز باقی میماند!!

 
در سال شما 10 روز را به بازی میگذرانید. پس 6 روز باقی میماند!!

در سال حداقل 3 روز به بیماری طی میشود و 3 روز دیگر باقی
 
 
است !!
 
 
سینما رفتن و سایر امور شخصی هم 2 روز را در بر میگیرند. پس 1
 
 
روز باقی می ماند!!

 
یک روز باقی مانده همان روز تولد شماست. چگونه می توان در آن
 
 
روز درس خواند؟




      
ارسال شده در جمعه 92/6/22 ساعت 3:6 ع توسط علی اکبرخدابخشی
تشکر وزیر لندن نشین اصلاحات

"عطاءالله مهاجرانی" وزیر فرهنگ دولت اصلاحات که چند سالی است اقامت در لندن را به زندگی در ایران ترجیح داده، در وب سایت شخصی خود به انتشار خبر نصب مجدد تصویرش در ساختمان وزارتخانه مذکور واکنش نشان داد.
مهاجرانی ذیل عنوان "دنیا بر عکس می گردد!" نوشته است: «در خبر ها آمده بود که عکس مرا دوباره بر دیوار سالن کنفرانس دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای علی جنتی، نصب کرده اند. سایت ها هم تیتر زدند: مهاجرانی به وزارت ارشاد بازگشت! که کژتابی این تیتر آشکارست...»
وزیر لندن نشین دولت اصلاحات ضمن اشاره به اینکه ایده نصب عکس وزرای پیشین بر دیوار وزارتخانه از خودش بوده تا به قول او یادآور این باشد که "روزی دوران وزارت تمام می شود و حداکثر عکسی می ماند بر دیوار" در انتها به شیوه خود از وزیر فرهنگ و ارشاد دولت تدبیر و امید قدردانی کرده است: «به هر حال از وزیر محترم و شایسته فرهنگ و ارشاد، جناب آقای جنتی، بسیار ممنونم! اما به نظرم انتشار کتاب هایم که تماما در دوران وزرای پیش و پیشین متوقف شده است، مهمتر از عکس است... کاش عکسم همچنان در بند می ماند، اما کتاب هایم منتشر می شد!...»
خاطرنشان می کنیم که سابقه سوء اقدامات و اظهارات متعدد عطاءالله مهاجرانی بر خلاف مصالح ملی و نقش آفرینی پررنگ وی در فتنه 88، موجب حذف تصویر نامبرده از دیوار سالن کنفرانس وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی شده بود.





      
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده

+ سلام.دوستان عزیزی که افتخارمیدن و به این وبلاگ سر میزنن من مدتیه تو فیسبوک به اسمalikhodabakhshi@gmail.comفعالیت میکنم. یاعلی


Online User